Çocukların olayları anlamlandırma biçimleri bakım verenleri ile benzerlik gösterebilir. Bu nedenle, çocuğunuzun psikolojik sürecini desteklemek için öncelikle kendinize “Nasıl hissediyorum?” “Duygularım neler?” “Bedenimde neler oluyor?” gibi sorular sorabilirsiniz. Bu dönemde çocuğa duygularını yaşaması için izin verilmelidir. Onu konuşması için zorlamamak ve sorularını yanıtlamak önemlidir. Yaşanan deprem felaketinde kendisinin bir suçunun olmadığı ona sık sık hatırlatılmalı ve depremle ilgili bilimsel bilgiler yaşına uygun şekilde verilmelidir. Çocuğa basit görevler vermek ve kararını sormak, kaybettiği kontrol mekanizmasını kazanmasına yardımcı olabilir. Çocuklar yaşadıklarını oyun aracılığıyla anlamlandıracağı için bu dönemde oyunlarına eşlik etmeye çalışabilirsiniz.
Depremden etkilenen çocuklar yaşlarına ve gelişimsel özelliklerine göre farklı tepkiler geliştirebilir. Okul öncesi dönemde parmak emme, alt ıslatma, bakım verenlerden ayrılmak istememe, yalnız uyuyamama ve sık sık ağlama görülebilir. Okul dönemindeki çocuklarda okul başarısında düşme, okula gitmek istememe, dikkatini sürdürmekte güçlük, sakarlık ve öfke patlamaları görülebilir. Ergenlik dönemindeki çocuklarda ise bu olayın neden onun başına geldiği ile ilgili düşünceler olabilir ve gelişimsel yaşına uygun olmayacak şekilde daha fazla sorumluluk almak isteyebilirler.
Bu tepkilerin hepsinin anormal bir duruma verilen olağan tepkiler olduğunu bilmek gerekir. Zamanla bu tepkiler azalacaktır.